Upptäckte av en slump att en disktrasa i en korg under diskbänken var fuktig, fast den legat där länge ...
Diskbänksblandare med utdragbar slang. Där slangen ansluter till vattenröret har det börjat läcka, upp till en smal stråle vid högt vattenflöde.
Anslutningen måste bytas, antar jag, men är det är väl på slangens anslutning det läcker, så hela slangen måste bytas? Om den går att få tag i.
Detta hände förstås på skärtorsdagskvällen, långt till vardag. Har VVS-jourer sådana reservdelar?
Diskbänksblandare med utdragbar slang. Där slangen ansluter till vattenröret har det börjat läcka, upp till en smal stråle vid högt vattenflöde.
Anslutningen måste bytas, antar jag, men är det är väl på slangens anslutning det läcker, så hela slangen måste bytas? Om den går att få tag i.
Detta hände förstås på skärtorsdagskvällen, långt till vardag. Har VVS-jourer sådana reservdelar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Den svarta plastdelen går att byta själv, beställt hos VVS-firma. (Istället problem med att utdragbar hållare för sopsorteringsbehållare sitter i vägen och antagligen måste skruvas bort för att jag ska komma åt. Jaja.)P peter2 skrev:Upptäckte av en slump att en disktrasa i en korg under diskbänken var fuktig, fast den legat där länge ...
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara