2 480 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Spruta innefärg, sen rulla ytan?
Tänkte hyra mig en spruta för att göra det lindrigare att få på färgen. Killen på målarfirman sade att man rollar ytan efteråt för att få en "snyggare" yta. Smidigast var det om man var 2 stycken, en som sprutar och en som rollar vartefter.
Jag som hoppades på att slippa de där rullarna... Någon som har erfarenhet av av spruta utan att rolla? Det är nybygge med gips skivor på väggar och snedtak det gäller.
Edit: Anledningen var inte bara en snyggare yta. Utan han menade att det blev flammigt efter sprutan.
Jag som trodde tvärtom...
Jag som hoppades på att slippa de där rullarna... Någon som har erfarenhet av av spruta utan att rolla? Det är nybygge med gips skivor på väggar och snedtak det gäller.
Edit: Anledningen var inte bara en snyggare yta. Utan han menade att det blev flammigt efter sprutan.
Jag som trodde tvärtom...
Instämmer med Målaren...Jobbar som elektriker men målarna rollar alltid efter att ha sprutat på det, det blir ju säkert jämnare...målarna slipper ju iaf att doppa rollen hela tiden och lyftet...sen vad jag har för så slänger dom en duk innan ifall det är nya gipsväggar, det bli rsnyggare också
Klicka här för att svara