Har fortfarande inte hört något av K.
Har nu gått ca 1 vecka......

Jag har tyvärr också kaklat med exakt samma kakel från K, 20x33. Jag har upptäckt en platta som har en "spricka", men nu börjar man ju bli nervös :(

Får nog gå igenom rummet...

Jag har råkat ut för samma problem ganska många gånger.

Vanligast är det på vitt matt kakel men jag har sett det på andra plattor också. Några jobb som vi gjorde förra året gick det troll i. I ett flervåningshus med ca 60 badrum var det "hårstråsprickor" i kanske vartannat. Det får en att slita sitt hår då det som sagts är näst intill omöjligt att upptäcka innan man börjat foga.

Nu har jag inte handlat kakel i Tjockhult men satte oxo ett matt vitt 20x33-kakel som mycket väl kan ha varit portugisiskt. Emaljen verkar fin, såg inget misstänkt när jag fogade. Dock var många plattor skadade i kartongen, precis som om kartongerna fått en kyss på samma ställe. Nåja, hoppas det inte är något som kommer med tiden...

Har samma plattor jag med köpta på Varuhuset som börjar på K och ligger i södertälje.
Plattorna var matta 20X33 sitter i tvättstugen, ska gå hem och kolla mina om det finns några sprickor i glasyren där.
Lite orolig blev man nu. Men har som sagt inte sett något ännu. Återkommer med resultat.

Kan nämna att vi använde vit fog och den var faktist vitare än plattorna men väldigt lite såg det lite i bygglampa och solsken.
Man kan också se lite rödstick igenom när solen ligger på men det är säkert för att det är vit fog.
Men det är bara jag som ser det, alla som varit där tycker det är mycket snyggt.

Häls Niclas

T
Kan ni inte bara skriva K-Rauta istället?

tank77 skrev:
Kan ni inte bara skriva K-Rauta istället?
eller konradssons kakel.

eco1973:
Fortfarande inte hört nåt?

Fick nu svar av K.
De byter allt kakel skickar dit en kille som sätter upp nytt.
BRA DET !

Tog 2 veckor med de löste saken iallafall.....

Får se om det dyker upp någon hantverkare.......

/M.

Och du tänker inte avslöja om det är K-Rauta eller Konradssons?

Vet inte vad det skulle spela för någon roll om man skriver det här.....K-Rauta var det...

Jesca_j skrev:
Vet inte vad det skulle spela för någon roll om man skriver det här.....K-Rauta var det...
Kan ju vara intressant för andra att veta, andra som handlat likadant eller liknande kakel.

Jag menade mer tvärt om alltså, det kan ju inte skada att skriva vilka det var :)

Varför jag inte skrev vem K. var var ju för att jag inte ville stöta mig med företaget.
De har skött det snyggt... Men väntar med att ge er det... Ni gissar ju bra själva....

Är det så att ni MÅSTE veta för ni e påväg att fixa kakel från K. kanske...
Skicka ett privat meddelande till mig då....

/M. ( Väntar på hanterkare... hum...var det inte därför som vi satte kaklet själv en gång i tiden.... suck....)

Iofs, om de nu verkligen sköter det så snyggt som det verkar kunna bli, så är det ju lysande reklam för firman ifråga. Det finns ingen så bra marknadsföring som en väl skött reklamation.

Jag är rätt övertygad att en firma som gör fel men sedan rättar bra, helst bättre än man vågar hoppas får större goodwill värde än om de hade gjort rätt från början.

Att ta ett beslut om att ersätta även arbetet när de levererat dåligt material är inte så självklart som man förväntar sig, så behöver de "bara" 2 veckor på sig att besluta en sådan sak så är det fortfarande bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.