Hej

Jag har ett problem med ladugården vars grund spricker och samtidigt glider iväg.
Ladugården byggdes väl på 40- talet någon gång och de har inte använt någon armering vad jag kan se förutom storsten och så har man lagt i en wire som rostat och sprängt sönder betongen. Ladugården är påbyggd där det glidit iväg som mest då vad jag tror beror på att man inte "kopplat" ihop den nya grunden med den gamla.
Jag själv funderat på att gräva ur nedanför grunden och lägga markduk och fylla upp med grovt berg mot grunden alt. Att gjuta en stödmur/l-stöd efter hela grunden. Väggen består av hälften trä och hälften gjutet/puts så därför viker sig ju också väggen när grunden glider iväg. Har någon erfarenhet av att avhjälpa ett sådant här problem eller några bra tips?
Mvh Kristoffer

• Röd ladugård med vitmålade fönsterkarmar och sprucken, förskjuten grund; marken vid grunden visar spruckna betongdelar och ogräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd ladugård med vitmålade fönster med sprucken och rostad betonggrund som glider iväg. Området framför grunden har viss vegetation.
    Skapa konto
  • En sprucken grund av betong och en röd trävägg på en gammal ladugård från 1940-talet, med bitar av sten och trädgrenar i gräset vid sidan av byggnaden.
    Skapa konto
  • Spricka i betongfundamentet på en ladugård med en rostig wire synlig, beläget under en vägg av trä och röd färg.
    Skapa konto
  • Sprucken grund på en ladugårdsbyggnad med en rostig tråd synlig, omgivet av vegetation och kvistar.
    Skapa konto
  • Sprickor i puts- och betongvägg i en ladugård från 1940-talet. Grundens rörelser och brist på armering ses tydligt vid fönster och längs väggen.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.