Hej.

Uteplatsen på vårat hus som är ovanför garaget har nån form av beläggning på som spruckit och börjat släppa från ytan. Då huset köptes av dödsbo så vet de inte vad eller när det är pålagt men gissningsvis för 10-15 år sen.

Så undrar lite vad man kan göra för att fixa till de?
Beläggningen måste ju bort men vad är det bästa alternativet att ersätta den med?
Finns inget tak över uteplatsen i dagsläget, kanske blir tak i framtiden men inget som är bestämt.

Känner att det behöver åtgärdas innan höst/vinter i alla fall då det var fuktindikering på besiktningen...
Sprucken beläggning på en uteplats med synliga skador och lösgörande ytskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en sprucken och skadad beläggning på en uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uteplats belagd över ett garage med sprucken och avflagnad yta, inget tak, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sprucken beläggning på en uteplats ovanför ett garage med synliga fuktindikationer på besiktningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker det ser ut som någon sorts puts. Hade nog slipat lite, lagt på papp och sedan kanske trall att gå på.

Går ju att slipa och måla om man vill ha den ytan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.