Har fortfarande 2årsgaranti på badrumsrenoveringen.En sprika i kantan på en klinkerplatta där golvet möter väggen upptäcktes bakom toastolen.Det kom en representant till entrepröneren och sa att sprickan ofarlig men det är klantigt gjort. Sen händer ingenting.Bostadsrättsföreningen låtsas som att det regnar. J-ligt trist när jag ska sälja och sprickan kvar. Borde det inte åtgärdas när mer än ett år kvar av 2årsgarantin? Vad skall jag göra?

En bild säger ju mer än tusen ord.

Hur väl syns den?
Vad har orsakat den?

Rent krasst så tror jag inte de gör så mycket åt den, mer än att kanske fyller i den med fix eller mjukfog. Det är inte "bara" att plocka bort en platta. Då bryter man våtmembranet vilket inte är tillåtet. Då måste hela badrummet göras om.. Den kostnaden är nog ingen beredd att ta för en spricka i en platta..

• Gilla
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Har köpt en BOSH serie 6, tvättmaskinen for runt som en idiot innan jag läste detta forum och förstod att jag missat transport säkringarna. Efter att skruvar bort dessa fungerade centrifugering utmärkt. Maskinen spinner som en katt, även vid centrifugering.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.