Hej!
Jag har tapetserat ett rum med papperstapeter, kant-i-kant, men det blev små springor här och där. Är det någon som vet hur man kan försöka dölja det på något vis? Kan man spackla igen dom(tapeten är vit och guld-randig)? Jag har kvar att tapetsera runt ett dubbelfönster där tapeten  går ned mellan fönstren i 15 cm bredd samt så sitter den förstås både över och under fönstret. Är det någon som vet en hemsida som beskriver hur man går tillväga här? Jag tror att jag ska tapetsera med hela våder som om det vore en vägg och skära ut för fönstren. Eller ska jag tapetsera mellan fönstren för sig? Hoppas ni förstod det här. Till sist, hur får man bort torkat tapetlim? Det är svårt att få bort allt när man tapetserar. Dagen efter så syns det limrester här och där.
Tackar på förhand

Tapetsera som Du nämner med hela vådor och skär ut bitarna i fönstren. Vad gäller skarverna kan du använda färgad penna från barnens målarlåda, och försöka att sudda i spåret. Du måsta låta tapeterna ligga och "dra" innan uppsättningen för att undvika problem med skarverna. Vad gäller limrester, är det viktigt att du torkar bort dessa omg. med ren trasa och vatten, efteråt kan det vara omöjligt på vissa tapeter.
Se till så att du har ordentligt med ljus när du tapetserar ;)

Okej!
Tackar för svaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.