Hej
Jag har en undran på denna springa i krypgrunden.
Det liksom saknas en del vilket gör att det är fritt för luft att passera.
Under grunden är det torrt, god lukt & inga tecken på ngt mögelangrepp.
Det kommer kall luft ut från grunden och inte tvärtom, men på vintern blir det kallt fr ett avlopp inne i köket, det ska tätas nu.
Frågan är ska jag täta hålet helt för och inte få in kyla, eller kommer jag riskera mögel då pga sämre ventilation?
De svarta slangarna på bilden ska bort, tillhör gamla vattnet som inte längre är i bruk ( kommunalt vatten indraget annan och bättre väg).
Resten av grunden är tät med ventiler på några ställen.
Jag har aldrig sett en sån här lösning förut.
Upptäckte detta efter ngt år efter vi köpte huset och funderar på att åtgärda detta nu, eller ska man inte göra det?
Någon verkar iaf försökt lägga lite fogskum där någon gång men inte slutfört… underligt men ja ja..
Vad säger ni proffs?
Tacksam för input
Jag har en undran på denna springa i krypgrunden.
Det liksom saknas en del vilket gör att det är fritt för luft att passera.
Under grunden är det torrt, god lukt & inga tecken på ngt mögelangrepp.
Det kommer kall luft ut från grunden och inte tvärtom, men på vintern blir det kallt fr ett avlopp inne i köket, det ska tätas nu.
Frågan är ska jag täta hålet helt för och inte få in kyla, eller kommer jag riskera mögel då pga sämre ventilation?
De svarta slangarna på bilden ska bort, tillhör gamla vattnet som inte längre är i bruk ( kommunalt vatten indraget annan och bättre väg).
Resten av grunden är tät med ventiler på några ställen.
Jag har aldrig sett en sån här lösning förut.
Upptäckte detta efter ngt år efter vi köpte huset och funderar på att åtgärda detta nu, eller ska man inte göra det?
Någon verkar iaf försökt lägga lite fogskum där någon gång men inte slutfört… underligt men ja ja..
Vad säger ni proffs?
Tacksam för input
Klicka här för att svara