3 025 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Spridningsvinkel
Hej jag planerar i dagsläget min fasadbelysning och undrar över var man hittar information om vad olika spottar har för spridningsvinkel.
De lampor jag har tittat på har GU10 sockel, går det att hitta GU10 med olika spridningsvinkel och i så fall var. Eller är det så att man måste gå på en annan sockel för att kunna hitta lampor med olika spridningsvinklar?
De lampor jag har tittat på har GU10 sockel, går det att hitta GU10 med olika spridningsvinkel och i så fall var. Eller är det så att man måste gå på en annan sockel för att kunna hitta lampor med olika spridningsvinklar?
Finns GU10 med olika spridning. Ska stå på förpackningen samt på själva lampan. De vanligaste är 25gr och 40gr. Vad du ska välja i takfoten beror mycket på tycke/smak samt hur högt över mark de kommer sitta. Med 25gr får du lite mer synlig ljuskägla.
Fan vad skönt med lite info om ämnet...
Vi har en två plans villa med mellan 6 och 7,4 till takfot. Har övervägt att sätta belysning i midjan på huset som lyser både upp och ner.
Armatur: Tin Maxi
Vi har en två plans villa med mellan 6 och 7,4 till takfot. Har övervägt att sätta belysning i midjan på huset som lyser både upp och ner.
Armatur: Tin Maxi
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
25° helt klart till den armaturen. Philips MASTERLED 25° ger en snygg ljuskägla, men kostar skjortan. Har dessa i hallen just nu och karaktären kan beskrivas. "snygg, avgränsad och mjuk ljuskägla". Färgtemperaturen är som glödlampor.
Jag skulle inte rekommendera Power LED till den armaturen. Om det är Philips LED du menar.. Värmen som uppstår från Power LED stannar kvar i armaturen och ljusstyrkan avtar otroligt mycket snabbare än vid ventilerad luft.
Klicka här för att svara