Hej, av de nya kantelement som jag börjat lägga så har jag redan hittat två med små sprickor på, undrar mest om det är normalt eller om de bör bytas ut?
Lodrät spricka på kantelement 1.
Lodrät spricka på kantelement 1, närbild.
Vågrät spricka på kantelement 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lodrät spricka på kantelement 1.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lodrät spricka på kantelement 1, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vågrät spricka på kantelement 2.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Ser såklart tråkigt ut på nya saker men jag tror nog att tillverkaren friskriver sig från dylika. Det handlar nog mycket om hantering, temperatur och normala rörelser så helt sprickfria i all oändlighet är nog nog lika enkelt att hitta som kvistfritt och fint virke i vanligt regelvirke på brädgården.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Är mest en estetisk fråga. Betongen på kantelementen är mest till för att skydda cellplasten mot sol och gnagare. Använd dom om du tycker det ser okej ut
Klicka här för att svara