Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Fick taket omlagt förra sommaren, då med råspontsluckor. Såg nu när jag va uppe på vinden att de krympt en del så det t.om. ser flera mm papp mellan luckorna i flera skarvar. Brukar det röra sig så mycket, och kan man vara säker på att det går ihop riktigt igen så det inte buktar. Är ju inte spikat riktigt överallt dåflertalet spikar träffat brevid takstolarna.
Är detta något att oroa sig över, skickarna lär inte bry sig det minsta då de inte gjort det om andra saker de klantat sig med.
Är detta något att oroa sig över, skickarna lär inte bry sig det minsta då de inte gjort det om andra saker de klantat sig med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Helt normalt med springor. Troligen är det där en skarv mellan luckorna. Slarvigt men ingen praktiskt betydelseOriginalet skrev:Fick taket omlagt förra sommaren, då med råspontsluckor. Såg nu när jag va uppe på vinden att de krympt en del så det t.om. ser flera mm papp mellan luckorna i flera skarvar. Brukar det röra sig så mycket, och kan man vara säker på att det går ihop riktigt igen så det inte buktar. Är ju inte spikat riktigt överallt dåflertalet spikar träffat brevid takstolarna.
[bild]
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Ok, är så mellan istortsett varje lucka Men det är inget att oroa sig över iallafall då.
Dock ser jag ju att jag inte vill använda såna luckor till nästa tak iallafall.
Dock ser jag ju att jag inte vill använda såna luckor till nästa tak iallafall.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Det är slarvig montering, använder alltid luckor och det blir inga springor mellan luckorna om man gör det ordentligt.
Klicka här för att svara