Vi har nyligen putsat vår källare in och utvändigt (lecablock med utvändig isolering av cellplast) och nu spricker putsen utvändigt ovanför fönster och vid dörrar - varför?? Det är även sprickor i putsen på väggarna invändigt. Hur vanligt är detta? Är det något man får räkna med?
 
Jag har hört, att om man inte gör ett ordentligt grundjobb så kan det spricka.

Dvs:
1. Knacka bort all lös puts.
2. Borsta väggen.
3. "Vattna" väggen.
4. Tunngrunda med putsbruket, fungerar som primer.

Å sen "kasta" bruket på väggen, alt trycka fast det, ni förstår säkert vad jag menar.
 
har ni nätat smygarna?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.