Vi har en nymurad dovre spis som efter ett par brasor fick tunna sprickor i betongelementen. När vi pratade med personen som murat spisen sade han att det var normalt och att det gick att laga före man målade spisen när den hunnit torka ordentligt. Är detta normalt eller skyller han ifrån sig? Blir det bra om man lagar sprickorna med mjukfog som han rekomenderar?
Ring din sotare, eller skorstenfejarmästare som det så fint heter.
Det han/hon inte vet om vad som är normalt / godkänt är förmodligen inte värt att veta.
Personligen tycker jag att laga skorsten med mjukfog låter mycket suspekt
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.