Har nu spacklat och slipat och målat om vartannat och ändå uppstår det ett par sprickor i väggen. Underlaget har varit minst sagt besvärligt med tapetrester & massonitpapp som reser sig och bucklar sig & sprickorna som uppstår där det är spånskive/massonitskiveskarv fast jag satt remsor och spacklat och målat flera gånger! Vad händer om jag tapetserar med en vit tapet? Spricker tapeten då eller ska jag sätta easy cover-tapet? Eller sätta upp helt nya bygg-gips-plattor? Har hållt på ett par helger nu och vill ha en snabb lösning!
Tacksam för idéer!
Mvh/Skrutt

Tjena!

Har du använt glasfiberremsa? isåfall inte bra, pappremsa ska det va och om du inte vill sätta renoveringsgips uppe på så olja väggarna med en oljepatent innan du lägger på spackel å färg igen masoniten blir blöt och rör sig därav sprickorna ojlar du så stänger du ute fukt från färg och spackel, masonit är ett helvete och hålla på med... Eller testa med återställare vart väl inte sån jätte hit vad jag kan förstå...

tack.

Ok! Tror jag ska testa ditt tips med oljefärgen! Är det för sent med pappersremsor nudå?
Hej!

Jag kör glasfiberremsa.
Dock har jag kantskurit/snedskurit masoniten innan bredspackling, för att undvika att kanterna reser sig. Verkar fungera mot sprickbildningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.