Hej! Köpte ett hus i september 2015, och sedan dess har det uppkommit sprickor i grunden (se bif. Bilderna längst ner).
Och nu undrar jag hur jag ska gå till väga för att få dessa åtgärdade?
Finns det rasrisk?
Är det mitt ansvar då inte ens besiktningsmannen påpekade de eller att f.d säljarna meddelat mäklaren?
Och nu undrar jag hur jag ska gå till väga för att få dessa åtgärdade?
Finns det rasrisk?
Är det mitt ansvar då inte ens besiktningsmannen påpekade de eller att f.d säljarna meddelat mäklaren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprickan var mycket mindre då vi flyttade in! Finns det något sätt att åtgärda problemet? Gjuta igen?
Vilken lättnad jag fick av det du sa! Vad för yrkesman skall man kontakta för att få detta åtgärdat?
Ta dit en konstruktör som tittar på hur grunden mår, dvs stensockeln om den är stadig inåt och det bara är "extra" stöd gjutningen är gjord för. Om det är stadigt kan du sannolikt bila bort det som visit sig bygga en form och gjuta nytt, huset lär inte rasa just nu i alla fall
du ska inte låta det stå över vintern, vatten i sprickan som fryser är inte bra, nog det som hänt i vinter. Är det berg nära mark?
Men teoretiskt kanske det går att gjuta igen sprickan för att förhindra att vatten skall komma in?
Visst, bättre än inget, inte riktigt åtgärdat då men du har bromsat in skadeverkningarna av sprickan. Gör åtminstone det i sommar. Men ta dit en kunnig som kan titta på plats så du vet vad som behöver göras. Är det ett sommarhus eller permanent hus?
Hejsan
Jag har såna sprickor på mitt hus i gillestugan
Och golven ovan lutar sig + det låter när man går.
Jag förstår att huset sätter men vad bör man göra ska man lyfta huset från grunden som det visas på reklam
Jag har såna sprickor på mitt hus i gillestugan
Och golven ovan lutar sig + det låter när man går.
Jag förstår att huset sätter men vad bör man göra ska man lyfta huset från grunden som det visas på reklam
Klicka här för att svara



