1454317557206955500838.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1454317608457846483062.jpg
Skapa konto

Ohoj alla proffs där ute!

Vi börjar få gipssprickor i vår lägenhet sedan vi flytta in här för 5 år sedan, nybyggt.
Det rör sig en del i huset så de blivit så här men undrar då, vad jag kan göra för fixa dessa sprickor på längre sikt.

Pappersremsa på första bilden? Men tänker på andra bilden de är i kanten men vägg o tak, fog då? Men fog kmr ge vika rätt fort.
What shall I do? 😀😀

På första bilden ser det ut som det är en spikskalle som sticker upp?
Antar att det är en garderob som det slutar mot, har dom satt en lite gipsremsa på 5-6cm där? Verkar lite klantigt gjort.

Mellan vägg och tak brukar man ha lister för att dölja sånt ;)
Om man ska ha utan lister spacklar och målar man inte så. Man målar hörnet där tak och vägg möts och efter det så lägger man en fog i rätt kulör. Fogar man innan spricker det så som du har.

Första bilden är vid ett fönster

1454328080773955500838.jpg
Skapa konto

Så ska jag lägga remsa men blir de inte liksom en buckla ut då? Blir ju högre me lite spackel på där.

Samt spickskalen sticker ej upp utan de vart rörelse i väggen och då spruckit upp på den

Är det jag som ser fel? Det ser ut som man har satt gipsen mot fodret?

Är nog ett plåt/papåhörn skydd man ser. Är ju massa små hål i dom. Klassiska besiktning skador att d släpper. O de andra sprickan brukar man foga me mjukfog på 3 års besiktningen enligt peab iaf

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.