Hej, Har sett att på vissa ställen på vår mexitegelfasad så har putsen börjat släppa eller "krympt" mellan stenarna så man ser glipor. Hur tätar man sånt? Finns det renoveringsputs ? Eller är det inget att bry sig om överhuvudtaget ?
 
Om det blir sprickor i fogen på ett murverk betyder det att du har rörelser i huset, och det är väl inte nåt man tar lättvindigt på?!

Sjunker kåken i något hörn, eller tar tjälen den med sig upp på våren?

Visst kan du laga i sprickor med nytt fogbruk men de kommer säkert tillbaka precis som sprickor i ett gammalt ansikte som sminkats över om du inte tar bort orsaken först.
 
Här kommer lite bilder. Det är enklare än att försöka förklara läget.....

http://w1.171.telia.com/~u17121937/fasad.htm

Det borde vara som du Tommy_S säger. Jag vet inte hur man får bukt med hus som rör på sig. Det lär vara ett problem även på nybyggda hus. Vårt hus är byggt 75 så det kanske inte är så konstigt ändå att det rör lite på sig....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.