Hej!

Vi är nya medlemmar i detta forum, och vi är som sagt husletare....stort behov av ett hus! Vi har nu hittat ett fint tegelhus från -66 men detta hus har sprickor i fogarna runt om hela huset, på olika ställen.
Är detta sk sättningar? (vi är varken händiga eller insatta). Ingen tegelsten är skadad.
Vad kan man göra för att åtgärda detta? Är detta ett hus vi kan satsa på eller innebär det en hel del problem?
Är det någon av er som vet....svar tas tacksamt emot!
 
Ett råd kan ju vara att ta dit en erfaren besiktningsman om ni nu är intresserad av huset.
Är det små sprickor så ska det gå att putsa på, är det mycket och stora sprickor så vet jag inte riktigt. Det låter som sättningar. Alla hus rör ju på sig mer eller mindre så innan ni köper så kolla upp om det kan bli kostsamt eller om det beror på något annat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.