Kalkstensbänkskiva med fina sprickor, går från vänster nederkant till höger överkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kalkstensbänkskiva med synlig spricka som går diagonalt över ytan.
Skapa konto

Hej!
Jag har köpt en ny bänkskiva i kalksten till mitt kök. Efter att skivan monterats har jag lagt märke till ett par sprickor som avviker lite grann. Frågan är om detta är normalt eller om skivan har spruckit? Stenfirman säger att det är normalt och man känner ingen skarv när man drar handen över sprickan men det finns ingen liknande sprickbildning på skivan i övrigt vilket gör mig lite konfunderad... det kanske är svårt att se på bilderna men sprickan går från vänster nederkant till höger överkant i bild.

Tacksam för svar och vägledning!

Det där sert ju ut som om de har spräckt den vid montering. Jag skulle inte acceptera det.

Hur ser det ut på undersidan?

Appendix Appendix skrev:
Det där sert ju ut som om de har spräckt den vid montering. Jag skulle inte acceptera det.

Hur ser det ut på undersidan?
Aj då, det låter inte bra... här en bild på undersidan.
. Närbild på undersidan av ett träbjälklag med synliga vattenskador och mögel.
Skapa konto

Sett ur den där vinkeln så ä'r det ingen spricka utan snarare en "ådra" genom stenen.

På undersidan kan man ju dra med ett spetsigt föremål och känna om det fastnar. Glider det bara över är det kosmetiskt bara :)

• Gilla
Hutz
  • Laddar…
Det låter mer betryggande.
Tackar för snabbt svar.

Bästa svaret

Det där är en "revorm" berget fick en spricka för ex antal tusen år sen och har lagat sig själv!

• Gilla
Hutz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.