Hej!

Börjar med att be om ursäkt för dåliga bilder, bättre kommer till helgen.

Jag renoverar köket i stugan och har en spricka i avloppsröret som kommer upp genom golvet (se höger sida av röret). Sprickan går från övre kanten och rakt ner ca 5cm, 5mm brett vid största brottet.

Vad lagar jag detta med på bästa sätt för att sen kunna sova gott utan att oroa mig för läckage? :)

Tsck på förhand!

• Close-up av ett avloppsrör med en synlig spricka på höger sida genom golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör i plast med en synlig spricka på höger sida genom vilken det går upp genom ett trägolv.
Du lagar inte, byt det som är trasigt och fortsätt gärna byta de gamla rören tills du kommit utanför byggnaden om du vill sova gott

• Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du lagar inte, byt det som är trasigt och fortsätt gärna byta de gamla rören tills du kommit utanför byggnaden om du vill sova gott
Det kan man tycka, håller med dig. Tyvärr är ny isolering o nya golvspånskivor redan på plats så det skulle innebära att riva upp igen (har monterat musnät runt röret m klammer o silvertejp).

D dartan skrev:
Det kan man tycka, håller med dig. Tyvärr är ny isolering o nya golvspånskivor redan på plats så det skulle innebära att riva upp igen (har monterat musnät runt röret m klammer o silvertejp).
Byt röret innan isoleringen blir blöt, nu kanske det tar en timme och kostar nån hundring, du behöver väl inte riva bjälklaget om röret går rakt genom golvet?

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.