Hej.

Jag undrar vad man ska göra för att "grunden" ska sluta spricka.. känns som man kan knacka bort hur mycket som helst.
Spricka längs husgrund med gula tegelväggar och lösa betongbitar på trottoarsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprickbildning vid grunden av ett hus med löv och en bit bortfallen puts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tacksam för hjälp :)

Såg detta i morse:/www.liveleak.com/view?i=c03_1513667038

Någon kunnig får nog flika in ang. din fråga, men min uppfattning är att det är putsen på din grund som släpper och det beror på fukt från marken/anslutningen till putsen.

Banvaktarn Banvaktarn skrev:
Såg detta i morse:/www.liveleak.com/view?i=c03_1513667038

Någon kunnig får nog flika in ang. din fråga, men min uppfattning är att det är putsen på din grund som släpper och det beror på fukt från marken/anslutningen till putsen.
Får hoppas inte mitt är så illa.. haha.

Så kan det säkert vara, ungefär 3meter bort från husegrunden samlas där väldigt ofta vatten när det regnar myxket, vid bilden rinner allt bort. Men med tiden ska där komma ett tak över och då blir det kanske bättre

H
B björnen123 skrev:
Får hoppas inte mitt är så illa.. haha.

Så kan det säkert vara, ungefär 3meter bort från husegrunden samlas där väldigt ofta vatten när det regnar myxket, vid bilden rinner allt bort. Men med tiden ska där komma ett tak över och då blir det kanske bättre
dålig putsning och vatten/is som spränger loss.
se över vad du kan göra åt vattensamlingen. kanske ta bort en/två sten och ersätta med grus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.