Hej!

Vi byggde nytt hus och flyttade in för ungefär ett år sen. Igår var vi ute i garaget och grejade lite, och såg att det blivit en ganska lång spricka (typ 2-3m) i grunden, mitt i garaget. Den hade ungefär 2 cm fukt med sig som man såg på varje sida om sprickan. Vi hittade en spricka till, som inte var lika stor på ett annat ställe oxå.

Givetvis blir man en smula nervös, och jag undrar om det här är normalt för ett nytt betonggolv/platta och om det är något som måste åtgärdas bums.

Finns det någon här som kan svara på det?

Mvh
Susanne

Nybyggt hus???? Då har väl man nån form av garanti kvar? Eller?

Annars så vet jag inte hur man skulle laga sprickan, husfix kanske, starkt å bra!
Jag lagade en spricka med sådant, fast då i en vägg.

Här har du en länk till produkten jag använde!

http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/HusFix 3676.pdf

Det tycker man ju, men nu blev det lite krångligare än så tack vare att han som gjorde allt grundarbete tyvärr dog för en månad sen.

Vi vet ju inte heller riktigt om fukten faktiskt kommer underifrån eller om det beror på att det regnat in under portarna (det finns en centimeterstor glipa som han skulle åtgärda) och att sprickan sugit åt sig fukten den vägen....

Vi hoppas på det senare, men det kan man ju inte se så här bums, utan vi måste väl hålla lite koll på det under tiden.

Jag ska kolla din länk!
Tack!

Jag gjöt en platta till ett garage där jag använde så kallade "kombiform" som används för att ha något att dra av imot, dessa har en del som man drar bort när betongen börjar stelna, mitt golv sprack och et sprack där kombiformen ligger det är dock ingen fara och ganska vanligt att man kan få kan få sprickbildningar. Det kanske ligger kombiform i din platta oxå.

Mvh Mathias.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.