Jag har köpt en bostadsrätt med ett vackert parkettgolv genomgående i alla rum, och utan trösklar. Tyvärr finns det en glipa i parketten mitt över vardagsrumsgolvet och även i en dörröppning. Den är kanske 1,5 mm på största stället. Nu undrar jag följande: Kan jag fylla i glipan med plastiskt trä, om jag använder mig av ett par tre olika nyanser för att följa parkettens färger?

Att du har glipor vintertid är inte jättekonstigt. Det är väldigt torrt innan och de kan mycket väl gå ihop under sommaren. avvakta och se hur golvet rör sig med årstiderna.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jaså kan det vara så, tur då att jag inte gett mig på att spackla igen glipan. Golvet är lagt för flera år sedan, men det kanske kan arbeta så ändå? Om det inte försvinner till efter sommaren, kan jag då försöka mig på att täta som jag tänkt?

Jag skulle inte gjort det för jag har ett fiskbensparkettgolv som ligger i ett 20-tals hus och det gör precis som ditt men varierar över årstiden. Sprickan kommer där det tidigare varit en vägg som tagits bort och är också mitt på golvet.

Man vänjer sig och ser den inte ens nuförtiden, att göra en ful spackling som aldrig blir som golvet gör bara att det ser fult ut.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Bra, tack, då är det bara att vänja sig, och inte vara så petig!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.