Hej,

Jag har en bumling som jag köpte begagnad. Den är spraymålad orange utanpå och vit innanför, men jag vill måla om den till annan färg.
Hur gör jag och kan det vara värt att lämna in hos en målare? I sådana fall vad borde det kosta?

• Orange spraymålad pendellampa i ett rum med vita väggar och ett fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Orange hängande lampa med vit insida syns i taket över ett ljusblått fönsterparti, diskussion om ommålning av lampan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Torka den ren, tejpa, spraya tunt, på avstånd flera gånger, skaka burken. Jobba utomhus. 👍

• Gilla
Saalve
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Torka den ren, tejpa, spraya tunt, på avstånd flera gånger, skaka burken. Jobba utomhus. 👍
Svårt att maskera den eftersom insidan är vit och vill bevara den vit.. Vad kan det kosta att lämna in tro?

I InsidersUnited skrev:
Borde jag köra någon häftgrund färg på den tror du?

Bästa svaret

Gör den riktigt rent bara, så att allt fett etc är borta. Använd målartvätt eller lämpligt rengöringsmedel.👍

I InsidersUnited skrev:
Gör den riktigt rent bara, så att allt fett etc är borta. Använd målartvätt eller lämpligt rengöringsmedel.👍
Tack, Jag kör på detta så får vi se hur slutresultatet blir helt enkelt. Svår kommer nog vara att täcka insidan men den lösningen får jag klura på :)

Använd målartejp och kör först ett varv försiktigt och noggrant utmed den vita kanten. Sedan tejpar du fast tidningspapper eller motsvarande mot den tejpade kanten så att du skyddar resten av insidan.

Förutom att vara noga med att få den första kanten rak och snygg. kommer det inte vara svårt.

• Älska
Saalve
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.