Hej,
Jag har en bumling som jag köpte begagnad. Den är spraymålad orange utanpå och vit innanför, men jag vill måla om den till annan färg.
Hur gör jag och kan det vara värt att lämna in hos en målare? I sådana fall vad borde det kosta?
Jag har en bumling som jag köpte begagnad. Den är spraymålad orange utanpå och vit innanför, men jag vill måla om den till annan färg.
Hur gör jag och kan det vara värt att lämna in hos en målare? I sådana fall vad borde det kosta?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 107 inlägg
Torka den ren, tejpa, spraya tunt, på avstånd flera gånger, skaka burken. Jobba utomhus. 👍
Bästa svaret
Medlem
· Västra Götaland
· 3 107 inlägg
Gör den riktigt rent bara, så att allt fett etc är borta. Använd målartvätt eller lämpligt rengöringsmedel.👍
Använd målartejp och kör först ett varv försiktigt och noggrant utmed den vita kanten. Sedan tejpar du fast tidningspapper eller motsvarande mot den tejpade kanten så att du skyddar resten av insidan.
Förutom att vara noga med att få den första kanten rak och snygg. kommer det inte vara svårt.
Förutom att vara noga med att få den första kanten rak och snygg. kommer det inte vara svårt.
Klicka här för att svara