Jag är inne på att lacka om min bumling. Den är lackad i 60-tals orange från förra ägaren men vill ha en ny färg.,
Skulle ni föredra detta eller är det bättre att lämna in den?

vilken typ av lack kan det vara original? Sprutat eller pulverlackat tro? Det sistnämnda är ju hårt och typ omöjligt att slipa bort.

En billackerare vore det bästa så får du 2-komponentsfärg som originalet. De är också duktiga på att rikta bucklor om du har sådana i lampan.

S Stefan1972 skrev:
vilken typ av lack kan det vara original? Sprutat eller pulverlackat tro? Det sistnämnda är ju hårt och typ omöjligt att slipa bort.
Vet inte.. jag vet inte ens vilken färg det var innan den orangea, tror du det är möjligt att putsa fram?

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
En billackerare vore det bästa så får du 2-komponentsfärg som originalet. De är också duktiga på att rikta bucklor om du har sådana i lampan.
Okej. Tack! Bra tips.

S Stefan1972 skrev:
Jag vet inte faktiskt.. Har NOLL koll på just spraybeteckningar osv.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Tror inte jag har några bubblor.. Jag har fått in en offert och de vill ha 2500kr vilket leder till att jag isåfall gör det själv... Borde man spraya på någon typ av grundfärg för att få fäste?

Maila en fråga till Spraycan.se, de är hjälpsamma med råd.
Jag har köpt sprayfärg där flera gånger, både 1-komponent och 2-komponent, till olika projekt.

• Älska
Saalve
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.