Hej,
Jag inser att det behövs en liten sprängning för att kunna placera huset på tomten. Uppifrån sett handlar det om kanske 10-15 kvm och max ett par meter neråt. Min husleverantör säger att totalkostnaden klarar sig under 60 000 kr. Jag har ingen aningen och jag har inget fast pris. Är detta rimligt. Det är 2-3 grannar som kan bli berörda av sprängningen.

Sammy ???

Har inte fått min offert än så jag har bara det muntliga att gå på så länge.

"min" sprängare säger ca 400 SEK per kvm inkl etableringskostnad, grävare, schaktning, etc.
Då handlar det om 1 meter ner i berget.

Besiktning av kringliggande hus ca 2000 st + hyra av vibrationsmätare.

Mvh
Daniel

Vi sprängde under hela huset för att jämna till marken (bara rent berg på tomten). Dessutom sprängde vi bort två bergsknölar samt gjorde en flera meter djup grop där vi lade ner avloppstank, tvåkammarbrunn och pumpbrunn. Och så lite sprängning tvärs över vägen till dike för dagvatten. Vår sprängare ansåg att det var mycket att spränga som han sa: "Bara gropen till brunnarna motsvarar sprängningen för ett helt hus". Vår nota landade på 75.000 SEK som jämförelse. Men det var inte sprängningen som var dyr - det var att forsla bort all sprängsten!!! Starta redan idag med att försöka hitta någon som vill ha fyllnadsmassor, ett gott råd! Då kan ni dela på frakten och slipper dumpningsavgifter.

Tack för bra svar. Det som blir över kommer vi att ha användning av så det är bara bra, inget behöver schaktas bort.

:)

Jag sprängde bort 600 M3 berg som transporterades ca 8 Km. Totalkostnad 200.000 Kr.
Detta var i Göteborg och jag är mycket nöjd med hela arbetet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.