Som ni ser på bilderna så har jag kopplat med dimmerpuck och försökt följa ritningen men det blir inte rätt.
Har jag tänkt fel när jag har kopplat eller är det något annat?
Spottarna är dimmbara.
Symbolen S är grå tråd ner till tryckknappen
Pilen är en grå tändtråden till spottarna
Neutral är kopplad med lampan
Fasen är kopplad med tryckknappen
Har jag tänkt fel när jag har kopplat eller är det något annat?
Spottarna är dimmbara.
Symbolen S är grå tråd ner till tryckknappen
Pilen är en grå tändtråden till spottarna
Neutral är kopplad med lampan
Fasen är kopplad med tryckknappen
Ja jag har fjäder. Jag ska mäta det och återkoppla.
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Vad är den svarta tråden som vi ser på brytaren?
Och som sagt har du neutral kopplad till dimmern?
Och som sagt har du neutral kopplad till dimmern?
Så det fanns faktiskt 30 v på pucken (markering S) även om tryckknappen är påverkad eller opåverkad.
Neutralen från lampan är kopplad till N på dimmerpucken som i sin tur går till resten av neutralerna i dosan.
Den svarta är mellantråd till en annan tryckknapp i rummet.
Neutralen från lampan är kopplad till N på dimmerpucken som i sin tur går till resten av neutralerna i dosan.
Den svarta är mellantråd till en annan tryckknapp i rummet.
Ser ut som att grå och svart fk sitter i samma plint på brytaren, gör de det? Det är isf felkopplatKabelKalas skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Och hur är det kopplat på den brytaren, sitter fjädern åt rätt håll där?KabelKalas skrev:
Jag skulle börja med att koppla bort den, få det att fungera med en brytare. Minimera möjliga felkällor.
OM du mäter 30V på "S" när brytern är i läge till. Så är något fel. När brytaren är till så kopplar den 230V till S. Antingen mätfel, eller ett riktigt fel.KabelKalas skrev:
Löste sig, det var fel på dimmern.
Klicka här för att svara



