3 890 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
spottar - men lågt i tak - LED?
Moderator
· Stockholm
· 57 870 inlägg
Så vitt det beskrivits här i tdfigare inlägg så är inte LED ett alternativ för allmänbelysning (ännu). Det blir för dåligt med ljus.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
För dålig belysningsstyrka tror jag inte det behöver bli. Rätt planerat går det nog få en alldeles utmärk ljusstyrka. Dock så har LED belysning ofta ett ganska dåligt RA-index ( lätt förenklat; dålig färgåtergivning). De bästa LED är i klass med ett skapligt lysrör. Och frågan är om du skulle vilja ha ett lysrör i hallen?
@magjo; Hur högt har du till tak? Skall du bygga in spottar? Kanske kan det duga med någon snygg armatur med spottar i?
@magjo; Hur högt har du till tak? Skall du bygga in spottar? Kanske kan det duga med någon snygg armatur med spottar i?
har 2.28 i takhöjd, tror att det blir svårt att få in och isolera vanliga spottar i taket, skulle helst vilja ha några infällda spottar. Men det kanske finns vanliga spottar som inte behöver så stro skyddsburk kring sig? Tack för all info
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Kolla hide-a-lights grejor. Finns på elbutik; http://www.elbutik.se/category.html?category_id=910&search_page=
Blir ganska mycket värme av spottar. Personligen tycker jag illa om när scalpen rostas bara för jag går under spottar. Men sedan är jag 1,96 lång också...
Blir ganska mycket värme av spottar. Personligen tycker jag illa om när scalpen rostas bara för jag går under spottar. Men sedan är jag 1,96 lång också...
Klicka här för att svara