Vad tror ni om följande layout för spottar under mina väggskåp ? Behöver det vara tätare/glesare ? Hur långt från väggen skall man placera dem ?

Ytterligare info:
- Hide-a-light 20w, försänkta i extra täckskiva under skåpen.
- Svart granitbänk under
- Antagligen frostat glas som stänkskydd mot väggen.

image.php

Jag har just satt upp en liknande konstruktion. Jag har 3 st 20w spottar uner varje 80cm bänkskåp. men de sitter inte ihop. Så med min fördelning så skulle det blivit ungefär 5 spottar på din längd.

De är dimmbara, de lyser inte för starkt även på max, men det skadar inte med lite mindre ljus.

Vi har vitt kakel och grå granit (ljus bohusgranit).

SÅ jag skulle tro att om du hade haft lika ljusa material som vi så skulle din konfiguration absolut fungera. Om det blir bra med svart granit och mattglasskiva vågar jag inte sia om.

råd på Fredells om att sätta 10-20w spottar med ca 40 cm avstånd mellan varandra. Vi har satt 7st under våra skåp som mäter 2.9m tror att din lösning blir bra. Kanske en spot till då du har mösk skiva, men andra sidan ett vitt stänkskydd. Tror det blir bra.

MVH
Henrik

henrik79 skrev:
råd på Fredells om att sätta 10-20w spottar med ca 40 cm avstånd mellan varandra. Vi har satt 7st under våra skåp som mäter 2.9m tror att din lösning blir bra. Kanske en spot till då du har mösk skiva, men andra sidan ett vitt stänkskydd. Tror det blir bra.

MVH
Henrik
Tror nog jag lägger in en till då. Det sista jag vill ha är för lite ljus, och jag har ju dimmer som kan ta ner det från max.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.