Hej, köpte ett gäng spottar i en "butik för hemmafixare och proffs"

Dom dör på löpande band. skruvade isär ena drivdonet och ser att en kompnent ser ledsen ut(kondensator?)

Vad kan orsaka detta, kan det vara att dom råkats dimmats felaktigt (står att dem är dimbara och vill minnas jag körde med RC, kör utan dimmning nu men fortsätter dö, kan drivdon dö av felaktig dimning bakkant/framkant.) eller kan det vara att dom helt enkelt inte är dimbara och det dödar dom eller vad kan orsaka detta.
Dom flimmrar kasst i några dagar innan dom tackar för sig

spotten i fråga är:

https://www.jula.se/catalog/el-och-...potlights-och-tillbehor/downlight-led-008782/



 
Japp. Det där är en död kondensator. Köp en bättre trafo :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.