Byggahus.se

Spotlights Malmbergs blinkar en gång?

1. Haidar89
    Medlem · 24 inlägg

Haidar89

Medlem
    Som rubriken lider. Så fort jag sätter på mina spotlights i vardagsrummet så blinkar dem alla en gång och sedan är dem igång som vanligt, går att dimma som vanligt också. Man kan sätta på och av från två ställen, ena har jag en dimmer och den andra en vanlig knapp. Båda från schnider. Hjälp tack varför blinkar dem vid start?

2. Bo.Siltberg
    Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 18 702 inlägg

Bo.Siltberg

Hobbyelektriker
    Skulle gissa på att du har en universaldimmer som känner av vilken slags last som är ansluten innan den tänder ordentligt. Du har med andra ord en kombination av ljuskälla och dimmer som helt enkelt inte riktigt lirar ihop. Det är tyvärr inte mycket att göra, men titta närmare på dimmern om den har några inställningsmöjligheter. Det enda som annars kan spela in är antalet downlights, för få eller för många, men det är ju inte heller så enkelt att göra något åt. Om du mot förmodan har downlights med en sockel för t.ex GU10 då kan ju själva ljuskällan spela in, om det är halogen eller LED (det bör inte vara en blandning). Byte till ett annat fabrikat kan hjälpa, men det är en chansning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.