Jag har hela tiden tänkt att det blir väldigt snyggt med spots i takfoten på uterummet. När jag nu ska spika dit takfotsbrädorna så inser jag att jag bommat att tänka på hur jag ska få fram kablarna til varje spot på ett snyggt och bra sätt. Det är tak av kanalplast med reglar som vilar på en yttre bärlina vilket kommer att göra att varje spot hamnar i en "kasett" när vattbräda och takfot är klar. El dras från husväggen längs en av takreglarna. Men sen? Kan man borra genom takreglarna för dragning till varje spot utan att förstöra regeln? Reglarna är 45x220 med spännvidd på 3,6 meter. Utskjutet är 20 cm. Andra lösningar?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 283 inlägg
Funkat bra och är drygt 2 år sedan de monterades.[SKPG]Zamora skrev:
Då de är gjorda för att sitta i trallgolv klarar de fukten bra där de nu sitter.
3000K enligt spec.
Lite gulaktigt ser det ut i dagsljus men behagligt vitt på kvällen.
Tog ett par bilder nu en på sidan av takfoten och en på främre del av takfot.
De ser betydligt vitare ut i mörkret.
Fick tipset av jobbarkompis som gjort liknande ett par år före mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
https://www.jula.se/catalog/el-och-...ing/tradgardsbelysning/decklights-led-002601/
Kanske inte applicerbart i just detta fallet men jag har har byggt och placerat mycket diverse belysning i mina dagar och en lösning som jag använder när man endera inte kan komma åt att borra hur som helst eller dra kabel hur som helst är att bygga "kassetter" som på bild med färdigdragna lågvolts ( eller strömmatade) spotar:
/Göran
Logga in
Skapa konto
/Göran
Snyggt! Ska klura på om jag kan göra något liknande.Sharky58 skrev:
Kanske inte applicerbart i just detta fallet men jag har har byggt och placerat mycket diverse belysning i mina dagar och en lösning som jag använder när man endera inte kan komma åt att borra hur som helst eller dra kabel hur som helst är att bygga "kassetter" som på bild med färdigdragna lågvolts ( eller strömmatade) spotar:
[bild]
/Göran
Klicka här för att svara