Nog för att jag tror de kommer hålla men du har inget som "håller ihop" isolecan så min känsla är också att det ska vara massivt block. Då kommer inte få nån köldbrygga att tala om.
Räknar du på det så är det försumbart. Om du tätar blocket med tex puts. Annars kommer det blåsa genom blocket

Jag kommer använda mig av isolecan och lägga en syll som är 45x220 i botten så löser jag problemet anser jag. Eller åtminstone säkrar upp ännu mer då jag tror det är fullt hållbart ändå. Då denna typ av frigolit är otroligt mycket hårdare/tåligare än en vanlig skiva.

Kanske är inaktuellt nu, men jag byggde en form för kantblocken av gamla brädor, bockade till och la ner stumpar av ameringsjärn i facken på formen och såg till att beställa lite extra betong inför gjutningen. Passade på att gjuta kantblocken medan gubbarna fixade plattan. Det torde vara den mest kostnadseffektva metoden jämfört med att köpa. Å andra sidan blir det ju ingen isolering om man inte sätter markisolering på insidan av blocken. Det beror alltså på hur varmt och civiliserat garage man bygger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.