P
det kunde se värre ut än detta

B
electroluxaren skrev:
det kunde se värre ut än detta

Ja, jag letade efter nåt rejält bränt... tog ett tag innan jag såg detta :-).

Men de sitter precis vid växlarens kontakt så måste vara detta

B
Jösses , beställde kortet på fredag och på lördag kom det fram!

B
Nu ska vi se. Fick med bra service instruktioner... ska lägga upp dem här sen.

Öppen kartong med en oidentifierbar grön plastprodukt och serviceinstruktioner ligger synligt ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B
Service menu for ASKO dishwasher model DW90.I showing programs, LCD readouts, and service instructions.
Skapa konto

Servicehandbok för diskmaskin med inställningsmeny och anvisningar för programvarianter.
Skapa konto

Denna har ej med inställning för avhärdaren, den är nr 7. Har man mjukt vatten ska den vara 0...

electroluxaren skrev:
Helt ny gäller
Finns adapter för att köra utan växlare
Hejsan! Har följt denna tråd. Plockat ur växlaren,:sick: finns det något sätt att sätta på ström på den för att se om den fungerar??
Min maskin är en Cylinda DM 750.
Tacksam för svar

P
230v mellan två kontakter så skall motorn gå

Testet gjorde att motorn inte gick, hur jag än växlade kablarna på stiften. blir att bita i det sura äpplet å beställa en ny. Ska dock kontrollera kretskortet först, så inte det är förstört. för då får det bli en ny maskin.
Tack för all hjälp!!

P
Rätt inställning

men du kan ju ta isär den mera innan du kasserar den så ser du troligen felet oxå

B
Beställ den där enkla delen utan motor och höj vattennivån i maskinen... jag åkte ju på nytt kort också... blev rätt kostsamt

Nu är spolväxlaren bytt. Å maskinen funkar som den ska. Har varit j-vla tråkigt med handdisk i nästan två veckor.
Beställde hos reservex 919kr totalt.

B
Vilken tur att ditt kort inte bränt

L Luthor skrev:
Hej!

Har som en del andra råkat ut för problem med spolarmsväxlaren till vår Cylinda DM 95 (Sverigedisken). I vårt fall kommer det bara vatten från den övre spolarmen, inget från den nedre. Plockade isär spolarmsväxlaren och ser då att "plastdisken" som skall rotera har vittrat sönder, både på ena kanten och i mitten där den fäster runt ett kugghjul, därav att den inte kan snurra och styra vattnet till även den undre spolarmen.

Undrar då om jag åker på att köpa en helt ny spolarmsväxlare eller om det går att bara byta ut "disken", eller om det helt enkelt går att köra utan "disk" så att båda spolarmarna får vatten samtidigt?

Mvh, Lasse

[bild]

Hallå.
Hade samma på min cylinda... efter lite spaning på att köpa ny.. 8 år gammal maskin.
Blev en quickfix tog skruvmejsel kännde på "disken" inifrån där spolarmen sitter o tryckte bort den delen av "disken" jo det blev ett hål i den men nu kommer det vatten i båda armarna.

Jag har en Cylinda DM750 integrerad med egen lucka och har samma problem, där under armen inte roterar.

1. Var sitter styrkortet och hur kommer man åt det - vad skall skruvas bort?
2. Hur lossar man plastdelarna under den roterande nedre armen inne i maskinen?

Du får dra ut maskinen ur skåpet o titta in från baksidan bakom plåten så ser du plas ventil växlaren. Den har nog rostat gast eller liknande. Jag slog hål genom från insidan i ventilbladet o det har funkat sen. Nu spolar den uppe o nere samtidigt. Disken blir ren. Den låter lite mer bara. Vatten ljud då.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.