4 503 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Spjäll i Franke spiskåpa
Hej, vi har en Franke Futurum 722-10 spiskåpa med ett spjäll för självdraget i lägenheten. Med en knapp så öppnas spjället 60 minuter.
Som spiskåpan är monterad idag av vår lägenhets fd ägare så är spjället alltid öppet och stängs i 60 minuter när man trycker på knappen. Alltså tvärt om mot vad som är tanken.
Har någon en idé om det går att skifta med någon smart knapptryckning eller behöver jag ringa efter hjälp?
https://www.franke.com/se/sv/hs/products/hoods/tender/110-0350-536_detail.html
Som spiskåpan är monterad idag av vår lägenhets fd ägare så är spjället alltid öppet och stängs i 60 minuter när man trycker på knappen. Alltså tvärt om mot vad som är tanken.
Har någon en idé om det går att skifta med någon smart knapptryckning eller behöver jag ringa efter hjälp?
https://www.franke.com/se/sv/hs/products/hoods/tender/110-0350-536_detail.html
Kollade länken.L lundatok skrev:Hej, vi har en Franke Futurum 722-10 spiskåpa med ett spjäll för självdraget i lägenheten. Med en knapp så öppnas spjället 60 minuter.
[länk]
Se diagrammen över F resp G.
De ser ut att vara lika.
M a o så kan du enligt bruksanvisningen, så att säga kasta om de nu valda värdena, då bör det bli rätt.
Är väl en klant som var där o pillrar, om den är pillrar ö h.
Läs bruksanvisningen!
Hej! Tack för svar!
Jag skulle nog varit mer tydlig, när vi flyttade in i vår lägenhet så var spiskåpan monterad så att det motoriserad spjället står i öppet läge hela tiden. Det är alltså inte en fråga om att justera den normala öppningen.
När man trycker på ventilationsknappen idag, så stängs spjället vilket är motsatt mot vad som ska hända.
Jag skulle nog varit mer tydlig, när vi flyttade in i vår lägenhet så var spiskåpan monterad så att det motoriserad spjället står i öppet läge hela tiden. Det är alltså inte en fråga om att justera den normala öppningen.
När man trycker på ventilationsknappen idag, så stängs spjället vilket är motsatt mot vad som ska hända.
Jo jo...
Läste igenom bruksanvisningen.
I det läge den fläkten står nu, alltså under längre tid.
Visst går det att justera ned flödet?
Och öka flödet i det andra tidsstyrda?
Då är det ju klart sen.
Läste igenom bruksanvisningen.
I det läge den fläkten står nu, alltså under längre tid.
Visst går det att justera ned flödet?
Och öka flödet i det andra tidsstyrda?
Då är det ju klart sen.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden