Ska sätta in en köksfläkt.
Själva hålet från det centrala ventilationssystemet kommer ut överst i bakstycket av ett köksskåp. Där ska det först sitta ett "reglerspjäll", och sen till höger om skåpet ska själva fläkten sitta. Där fläkten ska sitta är det just nu en kal kaklad vägg.
Vi har tänkt att ha en spiskåpa, och har kollat lite bl a på Thermex. Det vi skulle behöva då är helt enkelt att från fläkten ha ett rör som först går rakt upp, och sen i 90 graders vinkel till vänster. (dvs "~|", typ)
Den vertikala delen är <80cm, och den horisontella <50cm.
På Elon sa de att man skulle gå till plåtslagare för detta, är det det som gäller
Mvh
Niklas