925 läst ·
21 svar
925 läst
21 svar
Spis/ugn går på halvfart
I inlägg #9 skriver TS att bilden är felritad. (blå-svart förväxlad)
Mellan plint 2 och 3 i dosan på väggen så är det 400 V alltså 2 Faser, då är plint 1 = Nolla
Alltså så ska kabeln från spisen som sitter på plint 1 i dosan på väggen flyttas till den 3:dje fasen (dvs "sockerbiten")
Mellan plint 2 och 3 i dosan på väggen så är det 400 V alltså 2 Faser, då är plint 1 = Nolla
Alltså så ska kabeln från spisen som sitter på plint 1 i dosan på väggen flyttas till den 3:dje fasen (dvs "sockerbiten")
Att lossa på kabeln som sitter på plint 1 i spisen, och sen koppla ihop den med "sockerbiten" i dosan på väggen blir väl lite svårt, eller ??returen skrev:
Så det är fortfarande den kabeln som kommer från spisen och sitter på plint 1 i dosan på väggen, du ska lossa och koppla ihop med den vita med "sockerbit" på.
Hm, jag tycker inte denna bild stämmer överens med schemat i inlägg #1. Spisen skall väl kopplas som 400 V trefas vad? Isåfall skall väl spisens 1-2 och 3-4 sitta ihop. På bilden ovan ser det ut som att 2-3 och 4-5 sitter ihop,,, Så först borde väl spisen byglas rätt?B Brittany skrev:Nu har jag mätt och kollat ordentligt. Från spisen har jag brun, svart, blå och gulgrön.
Från central 3 vita (varav 1 till sockerbiten) med 400V mellan dem. En svart nolla och röd jord.
Svart nolla från central är kopplad till blå från spisen så jag tänker att den blå ska flyttas till sockerbiten.
[bild]
Kabeln på plint 1 (i dosan) flyttad till sockerbiten. Nu har vi nygräddade scones. Tjoho!nisse123 skrev:
Att lossa på kabeln som sitter på plint 1 i spisen, och sen koppla ihop den med "sockerbiten" i dosan på väggen blir väl lite svårt, eller ??
Så det är fortfarande den kabeln som kommer från spisen och sitter på plint 1 i dosan på väggen, du ska lossa och koppla ihop med den vita med "sockerbit" på.
Ah, tackar! Såg inte det,,, misstog mig på de bruna och blå trådarna och trodde de loopade utanför bilden...
Klicka här för att svara
