Hej alla,
Vet inte om detta är rätt forum, men hoppas admin kan flytta inlägget till rätt plats om det inte är korrekt!

Jag köpte nyligen lägenhet och idag så städade jag av badrummet. Jag sprejade kakelväggarna i duschutrymmet med cillit bang active foam. Nästan så fort sprejen hamnade på väggen så började dessa spindelvävs/sprick-liknande missfärgningar uppstå!
Vad beror dessa missfärgningar på? Kan man göra något åt det? Har jag gjort något fel eller är det tidigare ägare som orsakat detta?
Hoppas ni ser på bilden vad jag menar, annars får jag ta en bättre bild!

Tacksam för all hjälp!

Mvh,?
Tobias

• Sprick-liknande missfärgningar på ett vitt kakel i dusch efter användning av rengöringsmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Myckets svårt att se men jag gissar på krackeleringar (fina sprickor) i glasyren. Beror i så fall säkert på kakel av dålig kvalitet. Blir nog att stå ut med eller byta.

T Tagren skrev:
Hej alla,
Vet inte om detta är rätt forum, men hoppas admin kan flytta inlägget till rätt plats om det inte är korrekt!

Jag köpte nyligen lägenhet och idag så städade jag av badrummet. Jag sprejade kakelväggarna i duschutrymmet med cillit bang active foam. Nästan så fort sprejen hamnade på väggen så började dessa spindelvävs/sprick-liknande missfärgningar uppstå!
Vad beror dessa missfärgningar på? Kan man göra något åt det? Har jag gjort något fel eller är det tidigare ägare som orsakat detta?
Hoppas ni ser på bilden vad jag menar, annars får jag ta en bättre bild!

Tacksam för all hjälp!

Mvh,?
Tobias

Hej !
Supertråkigt eller hur ?
Jag har råkat ut för precis samma sak på mitt matta 40 x 25 kakel inköpt på Höganäs. Jag lät renovera badrummet för bara 1 år sedan. Har inte sprayat något på plattorna och är noga med att skrapa bort vatten med gummiskrapa efter duschning.
Spindelmissfärgningarna kommer då jag duschar och försvinner sen efter ett par timmar. I dessa spår har det nu plattan börjat krackelera och det blir tunna sprickor.
Läste i en tråd här att andra också råkat ut för detta och att det i dessa fall handlat om Höganäsplattor där glaseringen var undermålig. Jag har kontaktat Höganäs som även varit här och tittat. Återstår att höra vad de säger om detta.
Tobias hur har du gått vidare ?
Med vänlig hälsning,
Fia
[bild] [bild]

• Vit kakelvägg i dusch med synliga kalkavlagringar och smuts.
    Skapa konto
  • Spricka i beigefärgat kakel vid hörn i dusch med vattendroppar.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.