Kanske bättre balanserad. Har jämfört en luftdriven, gasdriven Paslode och Hikokin. Hikokin känns som att den är dubbelt så tung som den luftdrivna för att den är så baktung, man behöver hålla emot hela tiden om man jobbar horisontelt men viktskillnaden var bara 500g har jag för mig.FredrikR skrev:
Men otroligt smidigt med batteridrivet, så jag tar alltid den framför dom två andra alternativen då jag i regel har tillgång till alla.
Ser ut som "samma" pistol, med multivolt.Mattias Andreasson skrev:
Kanske bättre balanserad. Har jämfört en luftdriven, gasdriven Paslode och Hikokin. Hikokin känns som att den är dubbelt så tung som den luftdrivna för att den är så baktung, man behöver hålla emot hela tiden om man jobbar horisontelt men viktskillnaden var bara 500g har jag för mig.
Men otroligt smidigt med batteridrivet, så jag tar alltid den framför dom två andra alternativen då jag i regel har tillgång till alla.
Det var kanske kompaktare? Såg en Youtube för några månader sedan och har för mig det var en del skillnader.FredrikR skrev:
Edit: Skjuter snabbare verkar vara enda skillnaden. 18G som var mindre
Redigerat:
Märkligt att 34⁰ är så mycket dyrare än 21⁰. Det är väl samma grund, bara spikmataren som har en annan vinkel. Även spiken är dyrare i 34⁰.H Hallerudsbo skrev:Köpte min pistol på biltema.
[länk]
denna har jag varit super nöjd med.
Har byggt både stall och garage med den utan ett felslag.
Spika stomme, råspånt reglar.
Prova biltem spiken men de var piss.
Utan köpte spik av dyrare märke Essve, senco paslode då slog det in riktigt bra.
Jag kör en metabo kompressor
[länk]
och har 3/8 slang 15 m lång.
Funkar kanon.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland