Vi köpte en dyrare variant, SENCO 50-90 mm spik, för 8000 inkl kompressor. Den har varit guld värd. Den har fungerat mycket bra. Det enda har varit att den har vilat sig lite om det varit minusgrader.
Sedan så har vi köpt häftpistol och listpistol på Harald Nyborg, tre pistoler för under tusenlappen, och de har fungerat ganska hyfsat de också. De behöver lite mer rundsmörjning ibland för att fungera bra. Men de är klart värda sitt pris.
Det enda som jag kan tipsa om är tyngden på spikpistolen, vår SENCO är relativt lätt jämfört med billigare varianter, men den är ändå MYCKET tung.
 
Jag har också en SENCO och en PASLODE. Proffsmaskiner som funkar kanon, dock något tunga. Men dom stärker armmusklerna ;). Jag har köpt dessa på konkursauktioner för 400 - 600:-. I allmänhet ingen fara att köpa dessa. De är i stort sett outslitliga om man ger dom en droppe olja då och då.
 
De från BT och Nyborg verkar ha lite klent stål i dornen som slår i spiken enl min uppfattning... men för hemmabyggare funker det nog...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.