A Autodidak1 skrev:
Jag har kört allt från Gunnebo, Byggmax och Biltema. Allt fungerar ingen större skillnad. Biltema som har plast som håller ihop spikarna är inte smidigt på fasad/synligt då det blir kvar av det under spiken i vissa fall, "måste" rensas bort
Lite så jag tänker med att med pistol blir nog skillnaden mindra, än om man handspikar.

Bra att veta dock det med plasten på panel. Tackar för det tipset
 
Heij83
När det kommer till panel så fick jag tippset att spika för hand då det blir snyggare.
Men det är jobbigare helt klart.
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Kör med paslode im90, 50-90mm rund skalle spik, lämnar bara lite pappersbitar som rest. Fantastisk, men dyr med spik o gas. Hade jag köpt idag hade det nog blivit en batteridriven om det finns ngn med vettig rundspik.
Köper förbrukningsmaterial på proffsbutiken.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Om du lugnar dig så kommer Senco med en ny stomspikare som verkar bygga på samma princip som deras fusion dyckertpistoler. Senco F35XP heter den
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
När det kommer till panel så fick jag tippset att spika för hand då det blir snyggare.
Men det är jobbigare helt klart.
Jag brukar köra min paslode med panelnos och så ställer jag in den så att spiken stannar ngn mm ut. Sen eftetslår jag med hammare, blir helt perfekt.
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Om du lugnar dig så kommer Senco med en ny stomspikare som verkar bygga på samma princip som deras fusion dyckertpistoler. Senco F35XP heter den
Mellan $550 och $750.
Klart överkomligt om den gör jobbet lika bra som dyckertpistolerna. (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Mellan $550 och $750.
Klart överkomligt om den gör jobbet lika bra som dyckertpistolerna. (y)
Min lokale handlare kunde inte få fram något pris ännu. Är riktigt sugen på den, men vill känna på den först.
 
Jag måste säga gas. De batteridrivna är så satans tunga så man kan inte jobba mycket med dem. Sencos nya är inget du sätter panel med....så jädra tung.
 
G guggen skrev:
Jag brukar köra min paslode med panelnos och så ställer jag in den så att spiken stannar ngn mm ut. Sen eftetslår jag med hammare, blir helt perfekt.
Var så jag tänkte med att man nog skall göra.
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Min lokale handlare kunde inte få fram något pris ännu. Är riktigt sugen på den, men vill känna på den först.
Priset här bör väl hamna mellan 8000:- och 10000:- med 2 batterier, om man tänker på vad dyckertpistolerna kostar och kostade när de släpptes. :thinking::rolleyes:
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Om du lugnar dig så kommer Senco med en ny stomspikare som verkar bygga på samma princip som deras fusion dyckertpistoler. Senco F35XP heter den
Vad är det som är speciellt med dessa?
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
j.erkers
Estwing, Vaughan, Hultafors - alla har fungerat lika bra. Tillsammans med ett vältränat system, arm-axel-rygg-bröst, så har du något som håller i många år. Låg inköps-, ingen underhålls-, och noll i driftkostnad.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Är det någon av er som testat dessa? Eller hur är Essve generelt som maskinspik? Var ju bra pris tyckte jag
Handla online maskinspik 34 grader, runt huvud på fastdon.se
Bara bra erfarenhet av Essve spik.
Vilken pistol bestämde du dig för?
 
  • Gilla
CarVal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.