Byggahus.se

Spikpistol till spik

1. K
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Jag har fått massa spik men hittar ingen spikpistol som jag kan använda till dessa spiken.
    Spiken kommer från Ålesund Trådstiftfabrikk i Norge och har en lutning på 17 grader.
    Jag bifogar en bild som kanske kan hjälpa till för att spåra en spikpistol som jag kan använda för att bygga mitt hus.

2. ByggPutte
    Medlem Nivå 8
    Norsk spikpistol= hammare ;)

Mvh Putte

3. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    21° och 34° är väl de vanligaste, du tror inte att det är 21° då? Eller står det på paketen att det är 17°?

Jag undrar om du inte tänker lite dumt, att bara för att du fått tag i några paket med 17° spik så vill du hitta en sådan spikpicka. När spiken är slut blir du antagligen tvungen att kasta spikpickan, för du kommer inte hitta ny spik till den, iaf inte till vettigt pris.

Det tror jag iaf.
    Men jag har kanske fel, 17° är kanske vanligt, bara att jag inte har upptäckt det. ;)

4. Jesca_j
    Medlem Nivå 11
    Basso har 17gradare (Basso A17/90-A1) .

5. hkkv
    Medlem Nivå 5
  6. L
    Medlem Nivå 6
    Hvem er det som driver narr med vår norske fantastiske spiker? Det der er norsk eiendom, vennligst lever den tilbake :D

7. Cheesus
    Medlem Nivå 8
  8. L
    Medlem Nivå 6
    Du får spikerpistol til norske spiker i, Norge selvfølgelig.

Da får du en ekte spikerpistol som er så overprisa av skatter og avgifter at du har ikke råd å bruke den. Men den vil være fin å ha i stua.

Godt nytt år til mine naboer i øst.

9. S
    Medlem Nivå 8
    17 grader är inte så ovanlig. tror jag såg det på beijer.