badtastex skrev:
Kör själv med Biltemas och tycker nog att den fungerar bra, ibland blir det märken som redan sagts men jag tycker faktiskt att man efter lite användning får allt mindre märken. Har spikat en hel del tak och även bröstpanel med den och prisvärdare verktyg får man nog leta efter.

Mer information om modifieringen skulle förstås inte skada...
Det han har gjort var bara att sätta ett par buntband som lyfter upp säkerhetsanordningen och gör det möjligt att skjuta vådaskott med pistolen.

Det blir inga märken när man använder den, men man får vara extremt försiktig istället..

Tack för hjälpen
Bengt

Han har inga studieskulder kan man gissa om han gör en sån modifiering?

• Gilla
trattalask och 1 till
  • Laddar…
En sådan modifiering känns inte aktuell för min del och jag tycker att du skall övertyga din granne att ta bort sin...

Stefan N skrev:
Han har inga studieskulder kan man gissa om han gör en sån modifiering?
Det stämmer nog :-)
Men så länge man är försiktig är det lugnt.. Med betoning på försiktig..

J
Gammal tråd, men jag fyller på med en fråga. Min gamla (tror jag) biltema pistol som jag lånat av farsan gör långa märken då den även kan ta klammer.

Har spikat pärlspont i ett skafferi, blir ju endel spackla.

Nu ska jag spika taklist, inte så sugen på att spacka allt, det blev inte så snygga märken.

Är tex
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...sverktyg/haft-spikpistoler/spikpistol-071031/
bättre i detta avseende? Om det blir ett litet märke något större en spiken är inte ett bekymmer, men inte en 1 mm lång rand som i den pickan jag har nu...

Mitt hus är putsat på insidan, så har väldigt lite saker jag tror mig spika med pistol. Sockel tycker jag man ska ha större spik till så det är framförallt lister. Kan därmed inte motivera en picka för flera tusen. Så helst 4-500 men upp till 1000 är ok om det är motiverat...

JohanLun skrev:
Gammal tråd, men jag fyller på med en fråga. Min gamla (tror jag) biltema pistol som jag lånat av farsan gör långa märken då den även kan ta klammer.

Har spikat pärlspont i ett skafferi, blir ju endel spackla.

Nu ska jag spika taklist, inte så sugen på att spacka allt, det blev inte så snygga märken.

Är tex
[länk]
bättre i detta avseende? Om det blir ett litet märke något större en spiken är inte ett bekymmer, men inte en 1 mm lång rand som i den pickan jag har nu...

Mitt hus är putsat på insidan, så har väldigt lite saker jag tror mig spika med pistol. Sockel tycker jag man ska ha större spik till så det är framförallt lister. Kan därmed inte motivera en picka för flera tusen. Så helst 4-500 men upp till 1000 är ok om det är motiverat...
Slagstiftet på den pistolen du länkar bör inte göra långa märken vid varje spik.
Förmodligen kommer den pistolen göra jobbet bra, inga egna erfarenheter av den men vet att Biltemas billiga dyckertpistol får helt ok betyg av folk som använder den. :)

J
Är biltemas bättre, vilken isåfall? Det kvittar var jag köper, bara den är bra. Men Julas tyckte jag såg bättre ut än motsvarande biltema...

Ja köpte en dewalt dyckert picka på Tradera för 3-400 spänn, kolla där, har man tur kan man göra klipp

J
buspojken skrev:
Ja köpte en dewalt dyckert picka på Tradera för 3-400 spänn, kolla där, har man tur kan man göra klipp
tyvärr behöver jag den till helgen... :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.