16 143 läst ·
9 svar
16k läst
9 svar
Spikpistol för att montera golvlister?
Vad för slags spikpistol behöver man för att montera golvlister med (http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27185)
Såg lite olika på jula och biltema, vilken är billigast eller hur pass bra behöver pistolen vara för att få dessa på plats?
/Kalle
Såg lite olika på jula och biltema, vilken är billigast eller hur pass bra behöver pistolen vara för att få dessa på plats?
/Kalle
En dyckertpistol. Dom brukar ta längderna 16-50mm ungefär. Den fungerar perfekt till lister. Senco har bra pistoler till inte att för höga priser. Biltema skulle jag inte rekommendera dej till att köpa något alls ifrån.
Lycka till
Lycka till
Ska du hålla på hemma räcker det med en billig pistol. Verktygsboden har en för 258 kr. Håller ju inte lika länge och kanske ger små märken när den skjuter ut, men ska man spackla hålen så är ju inte det hela världen.
Men till byggen så är det ju en annan sak, hitachi har en bra pistol men den kostar.
Men till byggen så är det ju en annan sak, hitachi har en bra pistol men den kostar.
Om du enbart ska spika åt dig själv klarar du dig med en av de billigaste dyckertpistolerna. Jag har har en ungefär sån här : http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=8199&n=10
som jag har använt väldigt mycket. Den slår i spikarna utan problem. Det enda som är trist med den är att den är lite bökig att ta isär när spikarna fastnar.
Jag har inte testat Biltemas dyckertpistol men jag har en större klammerpistol ur samma serie. Den har fungerat utmärkt, så är dyckertpistolen av samma kvalitet så är den ett utmärkt köp.
Jag ser förresten på bilden att Biltemas har snabblås på nosen. Utmärkt! Det tar bort nackdelen jag nämnde tidigare.
som jag har använt väldigt mycket. Den slår i spikarna utan problem. Det enda som är trist med den är att den är lite bökig att ta isär när spikarna fastnar.
Jag har inte testat Biltemas dyckertpistol men jag har en större klammerpistol ur samma serie. Den har fungerat utmärkt, så är dyckertpistolen av samma kvalitet så är den ett utmärkt köp.
Jag ser förresten på bilden att Biltemas har snabblås på nosen. Utmärkt! Det tar bort nackdelen jag nämnde tidigare.
Har provat en biltema dycketpistol, och den fungerade utmärkt. Duger åt oss som är glada amatörer och använder pistolen ibland.
Snabblåset i nosen är praktiskt och så är det bra pris.
Förstår inte de som jämt gnäller att billigt är skit, ska man använda något varje dag så är det ju dyra proffsaker som gäller, men varför kasta bort massa pengar för något som fungerar ypperligt när man skall använde dem vid behov och ej i yrkesbruk...
Snabblåset i nosen är praktiskt och så är det bra pris.
Förstår inte de som jämt gnäller att billigt är skit, ska man använda något varje dag så är det ju dyra proffsaker som gäller, men varför kasta bort massa pengar för något som fungerar ypperligt när man skall använde dem vid behov och ej i yrkesbruk...
Skall du slå i Betong behöver du en Ståldyckert - Och det är INTE samma som en Dyckert. Helt annan spik vanligtvis i 1.8mm utförande.
Handlade själv en sådan picka i veckan som var och den är sjukt grym - TJEP TS15/50. Slår i lättbetong, betong och tegel.
Nackdelen är väl att spikarna kostar en slant mer än vanlig dyckert - Dubbelt upp skulle jag vilja säga.
Handlade själv en sådan picka i veckan som var och den är sjukt grym - TJEP TS15/50. Slår i lättbetong, betong och tegel.
Nackdelen är väl att spikarna kostar en slant mer än vanlig dyckert - Dubbelt upp skulle jag vilja säga.
Produkter som diskuteras: "Dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden