Hej,
Vi har ett plasttak på uterummet som sitter med spik som är ca 5x60 mm med gummihatt, dessa har en efter en börjat släppa, troligen pågrund av blåst.
Var på Hornbach och Optimera för att köpa kraftigare skruv men de hade endast 4,8x30-50 mm Farmaskruv, dessa kommer inte fästa vidare bra i befintliga hål. Det är inte omöjligt att träet blivit lite mjukt av väta så av den anledningen hade grova skruv varit en bra lösning tror jag.
Letade efter gummi brickor för att själv sätta ihop en skruv men även det var svårt att finna.
Troligen handlar det om ett 10 tal skruvar, förslag?