2 628 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Spika Huntonit takpanel med 18g?
Hej.
Ska sätta upp Huntonit Symfoni i ett rum i veckan och sneglade på min spikpistol här hemma. Det var så sjukt tråkigt att skruva upp panelerna för någon månad sedan när jag bytte i ett annat rum.
Problemet är att det är 18g alltså 1.2mm dyckert och enligt rekommendationerna är det 16g man ska ha till takpanel.
Men om jag sätter c-c30 med 35mm dyckert så finns det väl inte en chans i världen att det släpper? Taket är 11mm och glesen är 20mm+ så längre känns kryddigt med 50mm?
Någon med erfarenhet av samma fundering?
Ska sätta upp Huntonit Symfoni i ett rum i veckan och sneglade på min spikpistol här hemma. Det var så sjukt tråkigt att skruva upp panelerna för någon månad sedan när jag bytte i ett annat rum.
Problemet är att det är 18g alltså 1.2mm dyckert och enligt rekommendationerna är det 16g man ska ha till takpanel.
Men om jag sätter c-c30 med 35mm dyckert så finns det väl inte en chans i världen att det släpper? Taket är 11mm och glesen är 20mm+ så längre känns kryddigt med 50mm?
Någon med erfarenhet av samma fundering?
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Medlem
· västragötalands
· 197 inlägg
Jag körde med häftklammer istället för dyckert. Gick fort Och sitter kvar sen 5 år
Köp en luftdriven häftklammerpistol på jula eller biltema för några hundralappar, funkar utmärkt för det
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden