1 984 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Spela det någom roll vilken kabel som är längst?
Hej!
Har en vattenkopp till kossorna med värmeslinga i. Den är på 24v och kräver därmed en transfo.
Spelar det någon roll om kabeln mellan tranfo och vattenkoppen är lång eller ska jag sätta transfo så nära vatten koppen som möjligt och dra en längre 230v kabel?
Har för mig att jag hört att den kabeln med 24v i inte skulle vara alltför lång
Har en vattenkopp till kossorna med värmeslinga i. Den är på 24v och kräver därmed en transfo.
Spelar det någon roll om kabeln mellan tranfo och vattenkoppen är lång eller ska jag sätta transfo så nära vatten koppen som möjligt och dra en längre 230v kabel?
Har för mig att jag hört att den kabeln med 24v i inte skulle vara alltför lång
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Har enbart med vilken area respektive kabel har. Har du längre 24V-kabel så måste arean på den vara grövre än om den är kort för att klara strömmen. På 230V har det mindre betydelse eftersom spänningen är högre. Rådet är dock det som du redan fått, 24V-kabeln skall hållas så kort som möjligt.
Klicka här för att svara