Har en fråga om golvlister.

Enklast när man ska tapetsera och byta golv är ju att ta bort golvlisterna, men eftersom vi har problem med putsen tyckte muraren vi skulle låta de gamla som suttit där i 60 år sitta kvar.

Men jag tänkte att istället för att vara superduperpetig med tapeterna och för att slippa smyglist mot nya golvet borde det väl finnas någon lösning på list som man liksom kan sätta över. Som täcker den gamla.

Någon som fattar hur jag menar och vet om det finns? trans1.gif

Du kan väl låta tapterna gå ner till de gamla listerna? Så svårt är det nämligen inte att skära till tapeterna mot listen och få det rakt och snyggt.

Jag tror även att det besparar dig en massa jobb, jämfört med att hitta speciallister som skall täcka de gamla.

Har du någon glipa mellan vägg och list idag kan du dra en tunn sträng latex innan du tapetserar.

Kanske inte svar på din fråga ang. speciallister, men ändå... :)

Jo, jag har nog gett mig och inser att jag får försöka skära tapeten mot listen istället.
Skulle det skita sig helt får jag väl helt enkelt lösa det då. :D

Och skulle du skära fullständigt krokigt så går det att måla listerna en vända, med en spackelspade i vinkeln mot väggen/tapeten så du inte får färg på fel ställe... Det syns ju vid en särskådning, men ser bra ut på håll!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.