WAN IP : IP-adress till SPC från externt nätverk

Är det något som skall fyllas i?

fredrik.johansson skrev:
Vad händer om du skriver [länk]
Menar du ipadressen jag givit min central?
Isåfall kommer jag till centralens loggin efter bekräftat säkerhetsundantag med certifikaten.

Nej, den publika IP-adress du fick från whatsmyip.com.

fredrik.johansson skrev:
Nej, den publika IP-adress du fick från whatsmyip.com.
Den försöker ansluta men kan inte.
"Anslutningen avbröts".

Vet inte om denna bilden hjälper?
Har ju bara PF adressen till min central och inget annat.

2ebu45i.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

varmstro skrev:
Den försöker ansluta men kan inte.
"Anslutningen avbröts".

Vet inte om denna bilden hjälper?
Har ju bara PF adressen till min central och inget annat.

[bild]
Vilka adresser skrev du som DNS och gateway i larmet? Samma som till din router eller nåt helt annat?
Testa annars att skriva routeradressen i båda rutorna.

Jag antar att du skriver https:// och inte http://? Bara frågar eftersom det kan vara lätt att missa!

fredrik.johansson skrev:
Vilka adresser skrev du som DNS och gateway i larmet? Samma som till din router eller nåt helt annat?
Testa annars att skriva routeradressen i båda rutorna.
Skrev det som stod i ipconfig samma som routern dvs
Gate: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Yes, skrev https.

Larmet ligger på 192.168.1.10
SPC.jpg
PF.jpg
portal.jpg
Skapa konto

Och för att visa att det verkligen var igång i fredags... :|
IMG_3272.jpg
Skapa konto

Jag hittade var man knöt en adress till macadressen, så jag gjorde det och slog sen på dhcp i larmet.
Ingen skillnad.

statisk.jpg

Vad jag kan bedöma så ser allt väldigt rätt ut. Det finns några tjänsteinställningar i larmet aktivera http och ssl och liknande, men det borde vara rätt eftersom du kommer åt larmet internt.
En annan tanke är att din ipadress ligger inom dhcp-intervallet, men det borde inte heller spela så stor roll.
Startat om routern?

I ditt screenshot från iphone är du ansluten via mobilnätet. Är du ansluten via wifi nu? Portforward är inte säkert att det funkar från insidan->internet->insidan igen.

Redigerat:
fredrik.johansson skrev:
Är du ansluten via wifi nu?
Där var felet :)
Stort tack för hjälpen!

• Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
varmstro skrev:
Där var felet :)
Stort tack för hjälpen!
Varsågod! Då återstår ju bara att lista ut hur man får det att funka från insidan också...för det går, åtminstone med min router, en asus rt-n66u. Tyvärr har jag nog inget svar, för "det bara funkade" när jag ställde in min.

fredrik.johansson skrev:
Varsågod! Då återstår ju bara att lista ut hur man får det att funka från insidan också...för det går, åtminstone med min router, en asus rt-n66u. Tyvärr har jag nog inget svar, för "det bara funkade" när jag ställde in min.
Har några månader kvar på mitt 4G abonnemang från Tele 2 sen ja köpa en riktig router då jag i somras fick indraget fiber i huset.
Så de blir projekt längre fram.

Nu kommer jag iaf åt det både via appen och på internet via telefonen utan wifi :)

varmstro skrev:
Har några månader kvar på mitt 4G abonnemang från Tele 2 sen ja köpa en riktig router då jag i somras fick indraget fiber i huset.
Så de blir projekt längre fram.

Nu kommer jag iaf åt det både via appen och på internet via telefonen utan wifi :)
Ok, då ska du få ett tips i alla fall. Var precis i din sits för nåt år sen, indragen fiber och ett trist 4g-abb med bindningstid kvar. Tele2 kunde då erbjuda ett "mediebyte", och jag fick deras bredband via fiber fast med samma bindningstid som mitt gamla 4g. Routern fick jag skicka tillbaka eftersom jag hade en egen. Detta var i öresundskrafts stadsnät där tele2 var leverantör sedan innan. Värt att kolla upp!

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.