Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Vad händer om du skriver https://din-ip-adress:443?varmstro skrev:
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Nej, den publika IP-adress du fick från whatsmyip.com.
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Vilka adresser skrev du som DNS och gateway i larmet? Samma som till din router eller nåt helt annat?varmstro skrev:
Testa annars att skriva routeradressen i båda rutorna.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Vad jag kan bedöma så ser allt väldigt rätt ut. Det finns några tjänsteinställningar i larmet aktivera http och ssl och liknande, men det borde vara rätt eftersom du kommer åt larmet internt.
En annan tanke är att din ipadress ligger inom dhcp-intervallet, men det borde inte heller spela så stor roll.
Startat om routern?
I ditt screenshot från iphone är du ansluten via mobilnätet. Är du ansluten via wifi nu? Portforward är inte säkert att det funkar från insidan->internet->insidan igen.
En annan tanke är att din ipadress ligger inom dhcp-intervallet, men det borde inte heller spela så stor roll.
Startat om routern?
I ditt screenshot från iphone är du ansluten via mobilnätet. Är du ansluten via wifi nu? Portforward är inte säkert att det funkar från insidan->internet->insidan igen.
Redigerat:
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Har några månader kvar på mitt 4G abonnemang från Tele 2 sen ja köpa en riktig router då jag i somras fick indraget fiber i huset.fredrik.johansson skrev:
Så de blir projekt längre fram.
Nu kommer jag iaf åt det både via appen och på internet via telefonen utan wifi
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Ok, då ska du få ett tips i alla fall. Var precis i din sits för nåt år sen, indragen fiber och ett trist 4g-abb med bindningstid kvar. Tele2 kunde då erbjuda ett "mediebyte", och jag fick deras bredband via fiber fast med samma bindningstid som mitt gamla 4g. Routern fick jag skicka tillbaka eftersom jag hade en egen. Detta var i öresundskrafts stadsnät där tele2 var leverantör sedan innan. Värt att kolla upp!varmstro skrev:
Redigerat: