3 127 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Spärrfärg
Håller på och renoverar ett rum där det är röklukt håller nu på att riva ned så mycket tapet som går med ånga. Tänkte sedan använda spärrfärg jag undrar om jag ska måla med spärrfärg före eller efter man spacklat väggarna.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 538 inlägg
Tyvärr så är Alcros Spärra skit. Vi har avtal med Alcro på firman, men ingen av oss målare vill använda deras Spärra. Tar alltid andra alternativ i färgbutiken. Till exempel Sigma Primer
Ja kraften e bra, men den luktar som satan ist
För den funkar dåligt
den ska förhindra blåsbindning. Det gör den extremt dåligt. Vi upplever det som att den inte sugs in i tapeten utan ligger bara ovanpå. Sigma Primer som vi tycker funkar bäst (dock dyyyr) sugs in o gör underlaget ganska hårt.
Vi kör också en del med våtrumsgrund som spärr, funkar även det bra.
Men har den funkat för dig så grattis.
Jag vägrar använda den hos kund
Vi kör också en del med våtrumsgrund som spärr, funkar även det bra.
Men har den funkat för dig så grattis.
Jag vägrar använda den hos kund
Klicka här för att svara
