Håller på och renoverar ett rum där det är röklukt håller nu på att riva ned så mycket tapet som går med ånga. Tänkte sedan använda spärrfärg jag undrar om jag ska måla med spärrfärg före eller efter man spacklat väggarna.

• Gilla
Knight
  • Laddar…
Åsa Lund
Inte expert men jag hade gjort det efter

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Inte expert men jag hade gjort det efter
Spackla efter?

• Gilla
garvin
  • Laddar…
Åsa Lund
måla med spärrfärg efter man spacklat väggarna.

S
Måla först med spärrfärg. Sen spacklar du.

• Gilla
garvin och 2 till
  • Laddar…
S Snickesnickarn skrev:
Måla först med spärrfärg. Sen spacklar du.
Tack för svar

F Freddan.abc skrev:
Tack för svar
Vet du någon bra spärrfärg ?

S
F Freddan.abc skrev:
Jag har bara erfarenhet av Alcros spärrfärg som heter Spärra. Och den har funkat bra. Även målare vi tagit in har använt denna färgen.

F Freddan.abc skrev:
Har du en gammal hink med lösningsmedelsspädd oljefärg så använd den. Den fungerar precis lika bra.

Tyvärr så är Alcros Spärra skit. Vi har avtal med Alcro på firman, men ingen av oss målare vill använda deras Spärra. Tar alltid andra alternativ i färgbutiken. Till exempel Sigma Primer

Alcro kraft är svinbra.

Ja kraften e bra, men den luktar som satan ist:crysmile:

Caparol. Flügger har du också. Låt.det torka ordentligt innan vidare behandling.

S
I Interista88 skrev:
Tyvärr så är Alcros Spärra skit. Vi har avtal med Alcro på firman, men ingen av oss målare vill använda deras Spärra. Tar alltid andra alternativ i färgbutiken. Till exempel Sigma Primer
Hur kommer det sig att ni inte gillar Alcros Spärra? *nyfiken*

För den funkar dåligt:rofl: den ska förhindra blåsbindning. Det gör den extremt dåligt. Vi upplever det som att den inte sugs in i tapeten utan ligger bara ovanpå. Sigma Primer som vi tycker funkar bäst (dock dyyyr) sugs in o gör underlaget ganska hårt.
Vi kör också en del med våtrumsgrund som spärr, funkar även det bra.
Men har den funkat för dig så grattis.:D
Jag vägrar använda den hos kund

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.